Intre factorii de risc pentru cancerul de san un loc important ocupa alimentatia. Daca alti factori de risc precum bagajul genetic nu pot fi influentati in sensul reducerii impactului lor asupra organismului, alimentatia este poate cel mai usor de controlat si cu beneficii deosebite in preventia acestei maladii. De acest lucru trebuie tinut seama daca ne gandim ca una din 11 femei va suferi de cancer de san.

Top 10 diete ale anului 2014

Numeroase cercetari au demonstrat ca un regim alimentar prea gras ar putea creste predispozitia pentru cancer de san. Chiar daca unii sunt sceptici si considera fortata aceasta asociere, dovezile stiintifice nu intarzie sa apara. Studiile care s-au concentrat pe dovedirea alimentatie bogate in grasimi drept factor de risc pentru cancerul de san, au fost de doua feluri:

- studiile comparative bazate pe istoria medicala a pacientilor: regimul alimentar al femeilor victime ale unui cancer de san este comparat cu cel al unei femei sanatoase;

- studiile de grup eterogen: un mare numar de femei sunt urmarite de-a lungul unei lungi perioade de timp, iar regimul lor alimentar este notat la intervale regulate. Cel al femeilor care vor face cancer de san pe parcursul observatiei este comparat regimul alimentar al persoanelor sanatoase. Aceste studii prospective sint considerate mai fiabile deoarece nu se bazeaza numai pe memoria pacientelor, dar necesita efective mai mari si timp mai indelungat.

Grasimile de origine animala cresc riscul de cancer

In functie de structura lor chimica, acizii grasi se pot clasifica in trei mari familii. Fiecare dintre ele are proprietati si actiuni diferite asupra organismului nostru.

• Acizii grasi saturati au origine animala (unt, smantana, carne de porc) si consumati intr-o mare cantitate cresc riscul bolilor cardiovasculare. Cu cat sunt mai prezenti intr-un corp gras, cu atat acesta este de o consistenta mai solida.

• Acizii grasi mononesaturati se intalnesc mai ales in uleiul de masline, de arahide. Ei au un rol in protectia arterelor noastre.

• Acizii grasi polinesaturati sunt prezenti in majoritate in uleiul de floarea-soarelui, samburii de struguri, nuci, porumb, soia, plantele oleaginoase (alune, migdale, fistic etc.) si de asemenea in carnea de peste. Aceasta categorie include celebra serie de acizi grasi omega-3. Au efect protector asupra aparatului nostru cardiovascular pentru ca reduc nivelul colesterolului daunator, nivelul trigliceridelor si impiedica producerea aterosclerozei.

5 Alimente care tin departe cancerul de san
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: