Va promisesem intr-un artricol anterior ca vom vorbi si despre o dieta de ingrasare. Nu este corect spus “dieta” ci este vorba mai mult de shimbarea intregului comportament, caci pentru a ajunge la greutatea normala trebuie modificat atat regimul alimentar, cat si orele de efort fizic si somn.

Dieta de ingrasare

Schimbarile produse in stilul de viata se vor face in functie de proportiile actuale de musculatura si grasime comparabil cu cele la care trebuie sa ajungeti. Pentru a stabili care este greutatea voastra ideala, ce procent muscular trebuie sa aiba organismul vorstru si ce procent de tesut gras va trebui sa consultati un medic specialist, nutritionist. Acesta va putea stabili cu exactitate care este metabolismul vostru bazal, greutatea ideala, ce trebuie sa mancati, cand (in functie de ora si alimentele ingerate se poate depune mai multa musculatura sau mai multa grasime), va propune un program de exercitii fizice adecvate si va va calcula caloriile consumate zilnic, precum si cantitatea de lichide ce trebuie ingerata.

Ca si considerente generale pe care trebuie sa le cunoasteti va pot spune ca nu este bine sa mancati des sau intre mese, caci acest comportament alimentar va creste metabolismul bazal, adica numarul de calorii pe care le ardeti zilnic, ceea ce nu intra in scopurile noastre. Noi vrem sa scadem metabolismul bazal si sa crestem aportul de calorii, astfel incat sa ramana un exces caloric ce va fi depozitat, putandu ajunge la greutatea normala. Spre exemplu, daca metabolismul vostru este de 2500, ideal ar fi sa mai scada putin (nu foarte mult, pana la 2000) si sa cresteti aportul nutritional cu 500 de kalorii exces, adica la un metabolism de 2500 veti consuma 3000 de kalorii pe zi.

IMPORTANT!

Tin sa spun inca de la inceput ca luarea in greutate intr-un mod sanatos se face lent, nu rapid! Organismul are nevoie sa retina greutatea care se afla in crestere, altfel veti observa ca ati luat cateva kilograme in doua saptamani, ca apoi sa reveniti la greutatea initiala indiferent ce ati face. Puteti castiga aproximativ 2,5-3 kg pe luna in mod sanatos.

Nu trebuie sa consumati grasimi, sa mancati noaptea sau sa consumati produse fast-food spre exemplu, caci noi urmarim si mentinerea sanatatii. Este bine sa luati in greutate si prin depunere de grasimi, insa nu numai grasimi, ci majoritatea greutatii sa creasca pe fondul dezvoltarii masei musculare. Grasimea peste procentul normal in organism devine nociva, afectand ficatul, sistemul cardio-respirator, endocrin etc. Insa organismul pentru functionarea normala are totusi nevoie de tesutul adipos pentru mentinerea sanatatii pielii, a echilibrului colesterolului, pentru sustinerea anumitor organe (rinichi spre exemplu) etc. In concluzie trebuie sa existe un echilibru privind cantitatea de tesut adipos din organism.

5 Exercitii cardio care ard 400 de calorii
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: