Setari Cookie-uri

Terapia ca un mod de viata

Primele semne ale autismului sunt legate de: semnalizarea anormala a senzatiei de foame, somnul modificat, jocul cucu bau, curiozitatea scazuta (nu au dorinta de a explora fata mamei in perioada 3-6 luni), seriozitatea excesiva, netransmiterea nonverbala a dorintei de a fi luat in brate, reactia inexistenta cand sunt strigati pe nume, nerealizarea contactului vizual, intarzierea in dezvoltar

Conditiile in care se ajunge la stabilirea diagnosticului de autism sunt foarte diferite, in functie de forma clinica si de modul in care ea debuteaza. Prezenta comorbiditatilor ingreuneaza diagnosticul si tratamentul. Manifestarile din spectrul autism sunt deseori insotite de ADHD (la 50-80% din cazuri), epilepsie (la 6,5-10-15% din cazuri), iar cand este vorba de un autism asociat altor manifestari, acestea vor fi in general recunoscute primele. Studiile arata ca prin diagnosticul precoce si interventia precoce (complementara, farmacologica Si compotamentala) cresc sansele copilului de a avea o evolutie favorabila.

In cadrul Conferintei au fost prezentate 3 modalitati de interventie la persoanele cu autism folosite si in Romania: ABA (Applied Behavioral Analysis), TEACCH (Treatment and Education of Autistic and other Communication-Handicapped Children), PECS (Picture Exchange Communication Systems). Dupa aflarea diagnosticului, parintii trebuie sa se informeze despre fiecare forma de terapie, luand in considerare mai multe aspecte: resursele financiare de care dispun, timpul pe care il pot aloca terapiei, nevoile copilului, obiectivele pe care le doresc atinse prin terapie, centrele care exista; lucrul cu o echipa interdisciplinara, calitatea interactiunii dintre copil-parinte-terapeut. Atunci cand terapia nu poate fi realizata de catre specialisti, responsabilitatea terapiei si educatiei copilului ramane in familie. Chiar si in situatia cand copilul este dus la terapie, familia completeaza numarul de ore, respectand principiile terapeutice si incearcand sa mentina abilitatile dobandite prin terapie.

Citește și:

Detalii despre Programul TEACCH au fost prezentate specialistilor si parintilor prezenti de catre psihologul Iulia Pantazi. Astazi aceasta metoda este folosita in multe scoli publice din SUA si reprezinta curricula nationala in scolile speciale. Obiectivele acestui program: integrarea copiilor intr-un grup omogen (aceasi varsta si aceleasi abilitati), constientizarea prezentei in colectivitatea clasei si prezenta in timp (numele sau, al colegilor si al profesorilor, anotimpul/luna/ziua/data si cum este vremea afara), invatarea conceptului de GATA, regulile clasei si joaca sociala.

Vizionare placuta


Kudika
26 Aprilie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.