Setari Cookie-uri

Telefonul copilului

Campania nationala de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in scoli, licee si centre de plasament, desfasurata in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociatia Linia Verde pentru Protectia Copilului, a avut ca rezultat cresterea semnificativa a numarului de apeluri prin care atat adulti, cat si copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor.

Campania naional de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in coli, licee i centre de plasament, desfurat in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociaia Linia Verde pentru Protecia Copilului, a avut ca rezultat creterea semnificativ a numrului de apeluri prin care atat aduli, cat i copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor. Astfel, in aceast perioad, a fost inregistrat un numr de aproape 22 000 de apeluri. Dintre acestea, 756 de cazuri au necesitat intervenia imediat a instituiilor abilitate.

Din numrul total de cazuri care au necesitat intervenia instituiilor abilitate, peste 70% au fost cazuri de abuz asupra copilului. Cele mai numeroase cazuri de abuz semnalate sunt cele legate de molestare fizic i abuz emoional, urmate de cazuri de neglijare, violen verbal, discriminare, exploatarea copilului prin munc, abuz sexual, privare de libertate, trafic de copii.

Cei mai muli copii care reclam astfel de cazuri sunt biei, iar din randul adulilor sun mai ales femeile. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3 Bucureti, judeul Prahova, sectorul 2 Bucureti, judeul Timi i judeul Constana. In ceea ce privete mediul cel mai frecvent in care au avut loc abuzurile semnalate, potrivit apelurilor inregistrate acesta este familia, urmat de coal, familia extins, spaiul public, centrul de plasament i casa de tip familial.

In ceea ce privete categoria de varst a apelanilor, 47% dintre acetia au fost copii, rezultat care relev faptul c mesajul campaniei a ajuns la publicul int.

In vederea rezolvarii cazurilor inregistrate, Asociaia colaboreaz cu toate institutiile care sunt implicate in protectia drepturilor copilului, in principal cu Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din intreaga ar, crora le raporteaz cazurile inregistrate, in funcie de domiciliul, respectiv locaia in care se afl solicitantul. La randul lor, aceste instituii transmit Asociaiei rapoarte cu privire la modul in care au gestionat cazurile transmise. Astfel serviciul Telefonul Copilului nu inregistreaz doar in mod pasiv sesizrile i solicitrile apelanilor, ci se implic in mod activ in evoluia i rezolvarea cazurilor semnalate de acetia.

Asociaia multumete pe aceast cale tuturor canalelor mass media care au promovat permanent numarul de telefon gratuit si tuturor celor care, prin umanitatea i responsabilitatea lor social au contribuit la obinerea unor rezultate pe care astzi la anunm cu sentimentul unei misiuni indeplinite. Au fost alturi de noi: Romtelecom, partenerul nostru inc de la inceperea activitii, Asociatia Children's High Level Group, Cosmote, Ministerul Educaiei i Cercetrii, Consiliul Naional al Elevilor, Autoritatea Naional pentru Protecia Drepturilor Copilului i partenerii media: Euromedia, Radio Itsy Bitsy, Elevate Media. Fr sprijinul lor nu am fi putut aduce in viata copiilor i adulilor care ne-au cerut ajutorul, o raz de speran. Le mulumim i celor care aleg s ii acorde o ans, care spun nu abuzului i violenelor, care ineleg c viaa lor i a celor din jur este de nepreuit. Le mulumim i ii asigurm c vom fi tot timpul alturi de ei, la cellalt capt al firului Telefonului Copilului, aa cum am fost i pan acum.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
6 August 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.