Setari Cookie-uri

Telefonul copilului

Campania nationala de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in scoli, licee si centre de plasament, desfasurata in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociatia Linia Verde pentru Protectia Copilului, a avut ca rezultat cresterea semnificativa a numarului de apeluri prin care atat adulti, cat si copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor.

Campania naþionalã de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in ºcoli, licee ºi centre de plasament, desfãºuratã in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociaþia Linia Verde pentru Protecþia Copilului, a avut ca rezultat creºterea semnificativã a numãrului de apeluri prin care atat adulþi, cat ºi copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor. Astfel, in aceastã perioadã, a fost inregistrat un numãr de aproape 22 000 de apeluri. Dintre acestea, 756 de cazuri au necesitat intervenþia imediatã a instituþiilor abilitate.

Din numãrul total de cazuri care au necesitat intervenþia instituþiilor abilitate, peste 70% au fost cazuri de abuz asupra copilului. Cele mai numeroase cazuri de abuz semnalate sunt cele legate de molestare fizicã ºi abuz emoþional, urmate de cazuri de neglijare, violenþã verbalã, discriminare, exploatarea copilului prin muncã, abuz sexual, privare de libertate, trafic de copii.

Cei mai mulþi copii care reclamã astfel de cazuri sunt bãieþi, iar din randul adulþilor sunã mai ales femeile. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3 Bucureºti, judeþul Prahova, sectorul 2 Bucureºti, judeþul Timiº ºi judeþul Constanþa. In ceea ce priveºte mediul cel mai frecvent in care au avut loc abuzurile semnalate, potrivit apelurilor inregistrate acesta este familia, urmatã de ºcoalã, familia extinsã, spaþiul public, centrul de plasament ºi casa de tip familial.

In ceea ce priveºte categoria de varstã a apelanþilor, 47% dintre aceºtia au fost copii, rezultat care relevã faptul cã mesajul campaniei a ajuns la publicul þintã.

In vederea rezolvarii cazurilor inregistrate, Asociaþia colaboreazã cu toate institutiile care sunt implicate in protectia drepturilor copilului, in principal cu Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din intreaga þarã, cãrora le raporteazã cazurile inregistrate, in funcþie de domiciliul, respectiv locaþia in care se aflã solicitantul. La randul lor, aceste instituþii transmit Asociaþiei rapoarte cu privire la modul in care au gestionat cazurile transmise. Astfel serviciul Telefonul Copilului nu inregistreazã doar in mod pasiv sesizãrile ºi solicitãrile apelanþilor, ci se implicã in mod activ in evoluþia ºi rezolvarea cazurilor semnalate de aceºtia.

Asociaþia multumeºte pe aceastã cale tuturor canalelor mass media care au promovat permanent numarul de telefon gratuit si tuturor celor care, prin umanitatea ºi responsabilitatea lor socialã au contribuit la obþinerea unor rezultate pe care astãzi la anunþãm cu sentimentul unei misiuni indeplinite. Au fost alãturi de noi: Romtelecom, partenerul nostru incã de la inceperea activitãþii, Asociatia Children's High Level Group, Cosmote, Ministerul Educaþiei ºi Cercetãrii, Consiliul Naþional al Elevilor, Autoritatea Naþionalã pentru Protecþia Drepturilor Copilului ºi partenerii media: Euromedia, Radio Itsy Bitsy, Elevate Media. Fãrã sprijinul lor nu am fi putut aduce in viata copiilor ºi adulþilor care ne-au cerut ajutorul, o razã de speranþã. Le mulþumim ºi celor care aleg sã iºi acorde o ºansã, care spun nu abuzului ºi violenþelor, care inþeleg cã viaþa lor ºi a celor din jur este de nepreþuit. Le mulþumim ºi ii asigurãm cã vom fi tot timpul alãturi de ei, la celãlalt capãt al firului Telefonului Copilului, aºa cum am fost ºi panã acum.
Citește și:

Kudika
6 August 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: