Setari Cookie-uri

Telefonul copilului

Campania nationala de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in scoli, licee si centre de plasament, desfasurata in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociatia Linia Verde pentru Protectia Copilului, a avut ca rezultat cresterea semnificativa a numarului de apeluri prin care atat adulti, cat si copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor.

”Comunicarea este esentiala, mai ales in acest domeniu, al protectiei drepturilor copilului. Linia Verde si-a castigat un loc binemeritat in peisajul romanesc prin campaniile derulate pina acum. Rezultatele acestora ne-au demonstrat faptul ca beneficiarii serviciilor Telefonului Copilului recunosc sprijinul real pe care il obtin apeland la 0800 8 200 200. Acest serviciu trebuie dezvoltat si promovat astfel incit toti copiii sa cunoasca modalitatile prin care pot primi consiliere,” a declarat Cristina Liberis, membru fondator i Preedinte al Consiliului Director al Asociaiei.

Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este un serviciu telefonic de informare i consiliere gratuit, unic la nivel naional, specializat in domeniul proteciei copilului. Telefonul Copilului este o iniiativ de responsabilitate social, dezvoltat datorit nevoilor de informare i consiliere atat ale copiilor cat i ale parinilor in vederea cunoaterii i respectrii drepturilor copilului in Romania. Serviciul a fost infiinat in anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecia Copilului i a fost promovat prin campaniile 'Casa de Copii nu e acas' i 'Drepturile copilului sunt lege', ambele fiind finanate de Uniunea European, prin programul PHARE. Dei iniial a fost conceput ca instrument de monitorizare al acestor campanii, numrul foarte mare de apeluri i implicit de cazuri semnalate a confirmat utilitatea social a acestui serviciu ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice speciale. In prezent, Telefonul Copilului ii deruleaz activitatea ca serviciu al organizaiei neguvernamentale independente Asociaia Linia Verde pentru Protecia Copilului.

Telefonul Copilului este la dispoziia copiilor i prinilor 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, iar printre serviciile oferite se numr: informarea i consilierea cu privire la promovarea i respectarea drepturilor copiilor, dar i indrumarea ctre instituiile in msur s acorde asistena necesar fiecrui caz. In afar de personalul de specialitate, care include i un avocat specializat in domeniul proteciei copilului, de curand au fost implicai in activitatea desfurat in cadrul serviciului i voluntari, studeni ai Facultii de Asisten Social i ai Facultii de Teologie, care sunt instruii i indrumai permanent de membrii cu vechime ai Asociaiei.

Un numr total de 1.447.587 apeluri a fost inregistrat de Telefonul Copilului in perioada 22 noiembrie 2001 - 31 iulie 2007, iar dintre acestea au fost identificate 16.487 de cazuri care au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
6 August 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.