Setari Cookie-uri

Telefonul copilului

Campania nationala de promovare a Telefonului Copilului 0800 8 200 200 in scoli, licee si centre de plasament, desfasurata in perioada octombrie 2006 - iulie 2007 de Asociatia Linia Verde pentru Protectia Copilului, a avut ca rezultat cresterea semnificativa a numarului de apeluri prin care atat adulti, cat si copii semnalau cazuri de abuz asupra copiilor.

”Comunicarea este esentiala, mai ales in acest domeniu, al protectiei drepturilor copilului. Linia Verde si-a castigat un loc binemeritat in peisajul romanesc prin campaniile derulate pina acum. Rezultatele acestora ne-au demonstrat faptul ca beneficiarii serviciilor Telefonului Copilului recunosc sprijinul real pe care il obtin apeland la 0800 8 200 200. Acest serviciu trebuie dezvoltat si promovat astfel incit toti copiii sa cunoasca modalitatile prin care pot primi consiliere,” a declarat Cristina Liberis, membru fondator ºi Preºedinte al Consiliului Director al Asociaþiei.

Telefonul Copilului 0800 8 200 200 este un serviciu telefonic de informare ºi consiliere gratuit, unic la nivel naþional, specializat in domeniul protecþiei copilului. Telefonul Copilului este o iniþiativã de responsabilitate socialã, dezvoltatã datoritã nevoilor de informare ºi consiliere atat ale copiilor cat ºi ale parinþilor in vederea cunoaºterii ºi respectãrii drepturilor copilului in Romania. Serviciul a fost infiinþat in anul 2001 sub titulatura Linia Verde pentru Protecþia Copilului ºi a fost promovat prin campaniile 'Casa de Copii nu e acasã' ºi 'Drepturile copilului sunt lege', ambele fiind finanþate de Uniunea Europeanã, prin programul PHARE. Deºi iniþial a fost conceput ca instrument de monitorizare al acestor campanii, numãrul foarte mare de apeluri ºi implicit de cazuri semnalate a confirmat utilitatea socialã a acestui serviciu ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice speciale. In prezent, Telefonul Copilului iºi deruleazã activitatea ca serviciu al organizaþiei neguvernamentale independente Asociaþia Linia Verde pentru Protecþia Copilului.

Telefonul Copilului este la dispoziþia copiilor ºi pãrinþilor 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, iar printre serviciile oferite se numãrã: informarea ºi consilierea cu privire la promovarea ºi respectarea drepturilor copiilor, dar ºi indrumarea cãtre instituþiile in mãsurã sã acorde asistenþa necesarã fiecãrui caz. In afarã de personalul de specialitate, care include ºi un avocat specializat in domeniul protecþiei copilului, de curand au fost implicaþi in activitatea desfãºuratã in cadrul serviciului ºi voluntari, studenþi ai Facultãþii de Asistenþã Socialã ºi ai Facultãþii de Teologie, care sunt instruiþi ºi indrumaþi permanent de membrii cu vechime ai Asociaþiei.

Un numãr total de 1.447.587 apeluri a fost inregistrat de Telefonul Copilului in perioada 22 noiembrie 2001 - 31 iulie 2007, iar dintre acestea au fost identificate 16.487 de cazuri care au necesitat interventia imediata a institutiilor abilitate.
Citește și:

Kudika
6 August 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: