Ritmul de munca din zilele noastre, lipsa sportului si tendinta spre o dieta haotica si nesanatoasa fac ca toate mecanismele naturale de lupta in fata stresului ale omului sa fie abolite.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

exercitii antistres yogaOrganismul nostru dispune de “arme” naturale impotriva stresului, determinate genetic si controlate in mare parte de sistemul neuro-endocrin. Astfel in conditii de stres puternic (emotii, teama, munca contracronometru, competitia, pericolul mortii etc.) organismul uman secreta o serie de substante printre care adrenalina si hormoni care au rolul de a mobiliza sangele din organism, de a creste functiile de atentie ale corpului, cresc reactiile in fata neprevazutului, capacitatea de adaptare care devine inimaginabil de mare, activeaza activitatea musculara, cresc acuitatea vizuala si sensibilizeaza intens toate simturile. Practic aceste mecanisme le-am dobandit de-a lungul existentei noastre pe pamant, de la stramosii nostri care isi “eliberau” aceste mecanisme in fata stresului prin lupta, prin munca fizica sau chiar fuga puternica din fata unui pericol (un animal de prada de exemplu) astfel ca stresul nu isi acumula efectele negative, prin fuga, sport, lupta omul reechilibrandu-si constantele organismului.

In zilele noastre reactia la stres exista a corpului nostru, insa eliberarea ei prin diverse activitati nu o mai facem. Lipsa sportului din viata noastra, alimentatia neadecvata nevoilor noastre, mancarea haotica ce deregleaza programul secretor al stomacului si al functiei intregului sistem digestiv si chiar endocrin (secretia insulinei de exemplu), lipsa odihnei, toate acestea fac ca mecanismele noatre antistres sa nu mai functioneze. Pentru a face fata stresului zilnic nu trebuie sa urmam neaparat un program intensiv de exercitii fizice, dar sunt cateva metode care practicate regulat pot aduce un ajutor important in eliminarea stresului. De aceea va propunem cateva exercitii fizice si moduri de miscare astfel incat, practicate zilnic sau de cateva ori pe saptamana, sa va ofere un plus de energie si tonifiere.

Mersul rapid pe jos

Faptul ca multi dintre noi au masini personale nu reprezinta neaparat un plus. Practic toata dezvoltarea umanitatii duce spre confort, dar organismul are nevoie si de miscare. Incercati in fiecare seara sa faceti scurte plimbari in jurul casei sau la cumparaturi, insa care sa va permita jumtate de ora de mers rapid pe jos. Daca aveti posibilitatea, puteti face acest lucru intr-o sala de fitness, setandu-va viteza de mers pe o banda. Totusi, miscarea din aer liber este mai buna decat cea din sala, mersul natural este mai activ si mai consumator de energie decat cel de pe banda, aceasta din urma facilitand mult miscarea si reducand aproape la jumatate efortul.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: