Durerea de spate este foarte frecventa in randul adultilor si chiar in cazul tinerilor. Cele mai predispuse persoane privind durerile de spate sunt cele cu viata sedentara, care stau mult pe scaun sau care sunt supraponderale.

HARTA medicala a DURERILOR de SPATE: care sunt cauzele si cum le combatem

5 Exercitii fizice pentru durerile de spate

5 Exercitii fizice pentru spate

Incalzirea de inceput

Inainte de orice tip de exercitii trebuie facuta incalzirea, adica alergare minim 5 minute fara oprie: alergare la banda sau pe loc in cazul in care exercitiile le faceti in intimitatea caminului. Asadar in fata televizorului pe un canal incitant sau pe ritm de muzica alergati pe loc pret de 5 minute, incetinind ritmul cand obositi, ca sa il grabiti din nou cum va simtiti mai odihnititi, dar fara a va opri din miscare.

Incalzirea este importanta pentru ca scoate sangele din “depozite” in circulatie (din ficat si splina – de aici si posibilele crampe abdominale puternice care apar la neantrenati), sange necesar unei bune vascularizatii musculare si tendinoase, astfel incat sa nu faceti febra musculara sau intinderi.

Aplecari de trunchi fata-spate

Va asezati cu picioarele departate, puneti mainile “in sold”, mentineti coloana dreapta, apoi faceti aplecari de trunchi in fata si in spate, alternativ de cate doua ori, timp de 2 minute. Aveti grija la aplecarile in fata sa nu curbati coloana si sa nu indoiti genunchii, iar regula genunchilor este valabila si pentru aplecarile in spate.

Aplecari de trunchi stanga-dreapta

Pastrati pozitia exercitiului anterior. Faceti insa aplecarile spre stanga si spre dreapta, mentinand umerii trasi in jos (nu ridicati umerii in timpul exercitiului) si de asemenea incercand sa nu va aplecati in fata. Faceti cate doua aplecari alternativ stanga-dreapta timp de 2 minute.

5 Exercitii fizice pentru durerile de spateRotiri de trunchi

Ai dureri de spate? Ce ar trebui sa stii
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: