Kudika
28 Noiembrie 2012

Statisticile arata ca aproximativ 20% din populatia lumii sufera de arsuri la stomac. Urbanizarea, stresul silnic si alimentatia incorecta, haotica, sunt doar cateva din cauzele arsurilor la stomac.

Dieta joaca un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii aparatului digestiv. Asadar unele alimente cresc refluxul gastroesofagian, dar totodata mesele copioase sau bauturile acidulate pot participa la provocarea arsurilor la stomac.

Disconfortul gastric difera de la pacient la pacient, astfel ca pentru unii dintre acestia durerile sunt discrete si suportabile, dar pentru altii sunt un adevarat chin.

Ceea ce este de retinut consta in faptul ca aceste dureri si arsuri gastrice pot evolua ca patologie, ducand in timp la boli precum gastrita, ulcer, colon iritabil, esofagita de reflux sau chiar cancer.

Iti prezentam mai jos ce alimente si plante previn si calmeaza arsurile la stomac.

Alimente care combat arsurile la stomac

alimente arsuri la stomac

Marul

Marul, in special marul verde, desi este un aliment usor acid, prezinta insa proprietati excelente pentru sanatatea sistemului digestiv si nu numai. Cunoasteti expresia „un mar pe zi tine medicul departe”?
Merele pot fi consumate la gustarile din zi sau in salate cu morcovi, dovleac sau alte vegetale. Puteti combina marul cu fulgi de cereale integrale.

Foto: Depositphoto

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: