Somnul profund, asul din maneca pentru o silueta perfecta

In timp ce jumatate din planeta apeleaza la diete, sport, tratamente, infometare dand jos kilogramele in plus pentru a avea o silueta perfecta in timpul verii, exista studii care ne arata ca un somn profund si de durata pe timpul noptii te ajuta sa slabesti mult mai sanatos si mai usor.

8 sfaturi pentru un somn odihnitor

somn beneficii - somnul slabeste

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Chicago, somnul scurt mareste nivelul de grelina, un hormon care stimuleaza foamea, in acelasi timp favorizand retentia de grasime si reducand consumul de energie.

O persoana care doarme 7 ore pe noapte si arde 2500 de calorii in timpul zilei, dormind numai o ora in plus, poate sa scape de inca 147 de calorii in aceeasi zi!

Un somn de calitate - tine kilogramele departe

Nu numai durata somnului este importanta, ci si calitatea sa! Somnul scurt si de proasta calitate contribuie la aparitia bolilor cronice si relationeaza cu luarea in greutate, diabetul si mortalitatea prematura.

somn beneficii - somnul slabeste

Calculeaza-ti timpul de somn!

Ca sa determini care sunt orele potrivite de somn pentru tine, trebuie sa urmezi trei pasi simpli:

  • Vezi care este ora obisnuita la care te trezesti!
  • Da ceasul inapoi cu 7 ore si jumatate!
  • Pune o alarma care sa iti indice ca aceea este ora ta de mers la somn!

O persoana trebuie sa doarma in medie cel putin 5 cicluri a cate 90 de minute de somn profund, sau mai exact 450 de minute pe noapte. Spre exemplu, daca in mod normal te trezesti la 7:30, ora ta de mers la somn trebuie sa fie cel tarziu la 00:00.

Fiziologia somnului: cum sa ai vise frumoase?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: