Comunicat de presa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Aceste bacterii benefice si microbi care traiesc in intestine au un rol important in digestie insa mai mult decat atat, sunt un adevarat aliat in sezonul rece:stimuleaza sistemul imunitar, productia de anticorpi, combat infectiile si au actiune antivirala.

Deficienta in organism a probioticelor reprezinta principala cauza a problemelor digestive, dar si a altor probleme de sanatate precum scaderea imunitatii si aparitia recurenta a bolilor specifice sezonului rece. Totusi, vestea buna este ca aceste ajutoare esentiale sistemului de aparare pot fi integrate cu usurinta in dieta zilnica prin consumul anumitor alimente.

Top 6 alimente probiotice

Alimente bogate in probiotice: Iaurtul

Poate cel mai popular aliment asociat cu suplimentarea probioticelor in organism, iaurtul aduce si o serie intreaga de beneficii organismului: imbunatateste digestia si imunitatea organismului, previne osteoporoza si cancerul de colon si ajuta la scaderea tensiunii arteriale.

Citeste si: Reteta LUNII: Cum sa faci IAURT de casa

„Cele mai bune rezultate se obtin din consumul de iaurt natural, preparat in casa din lapte pasteurizat, si nu din cel gasit in comert. Este de evitat mai ales iartul cu fructe din magazine pentru ca acestea contin sirop de porumb bogat in fructoza, indulcitori artificiali, conservanti si arome sintetice, care va aduc mai multe deservicii sanatatii, decat o portie importanta de bacterii benefice”, explica specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

Citeste si: Iaurtul - alimentul esential al unei diete sanatoase

kefir

Alimente bogate in probiotice: Varza murata

Acest preparat nelipsit din bucataria traditionala romanesca este si o sursa de probiotice, fiind pregatita prin fermentatie, cu ingrediente naturale. In afara de acest beneficiu adus sanatatii, culturile vii din varza murata pot fi utile si in ameliorarea alergiilor si in plus, este o sursa excelenta de vitaminele B, A, E si C.

Citeste si: Super Alimentul secolului este chiar de la bunica si are 20+ beneficii extraordinare

Alimente bogate in probiotice: Ciocolata neagra

Unul din putinele deserturi benefice organismului, ciocolata neagra, este bogata in antioxidanti si are un efect de energizare. In plus, ciocolata neagra se mai remarca si prin probioticele pe care le furnizeaza organismului. Cata vreme are o concentratie cat mai mare de cacao si un continut cat mai mic de zahar sau indulcitori sintetici, ciocolata neagra este un aliat de nadejde al sanatatii.

Citeste si: Stiati ca... Ciocolata neagra slabeste?

Alimente bogate in probiotice: Chefirul

„Deseori considerat doar un alt fel de iaurt, chefirul este de fapt o ciuperca ce se dezvolta in lapte producand fermenti, enzime, vitamine, minerale si alte substante bioactive. Acest aliment are si efecte benefice asupra tractului digestiv, fiind in acelasi timp si un bun antioxidant. Mai mult, acesta grabeste refacerea florei intestinale si prevenirea problemelor digestive care pot aparea in urma tratamentului cu antibiotice”, explica specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

Citeste si: Ciuperci medicinale si cum se folosesc: Kombucha, Pleurotus, Kefir

Foto: cultura de kefir - shutterstock.com

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: