Intareste-ti imunitatea cu produsele de toamna

Intareste-ti imunitatea cu produsele de toamna
Kudika
4 Septembrie 2008

Toamna este anotimpul in care organismul incearca sa se adapteze la schimbarile de lumina si fluctuatiile de temperatura. In timpul acestui anotimp organismul este mai sensibil iar imunitatea este slabita. Din fericire, toamna vine si cu o oferta foarte generoasa de legume si fructe, de care toata lumea ar tebui sa profite. Mineralele si nutrientii din recolta de toamna ajuta organismul sa se refaca, stimuleaza sistemul imunitar si intareste organismul pentru a face fata germenilor.

Toamna este anotimpul in care organismul incearca sa se adapteze la schimbarile de lumina si fluctuatiile de temperatura. In timpul acestui anotimp organismul este mai sensibil iar imunitatea este slabita. Din fericire, toamna vine si cu o oferta foarte generoasa de legume si fructe, de care toata lumea ar tebui sa profite. Mineralele si nutrientii din recolta de toamna ajuta organismul sa se refaca, stimuleaza sistemul imunitar si intareste organismul pentru a face fata germenilor.

Pentru a va mentine organismul intr-o forma buna in acest sezon, alimentatia trebuie sa se bazeze pe cantitati cat mai mari din urmatoarele fructe si legume.

Avocado

Este o sursa excelenta de acizi grasi mononesaturati, acid oleic, acele grasimi benefice pentru sanatate despre care se stie ca scad colesterolul si protejeaza de cancer de san. Avocado este de asemenea bogat in carotenoizi si vitamina E care, in combinatie cu grasimile pe care le contine, inhiba dezvoltarea cancerului de prostata. Poate fi folosit in salate, sandwichuri, diferite garnituri.
Principalale substante nutritive: acidul oleic, luteina, vitamina E, vitamina K, fibre, potasiu, folati, vitamina B6 si vitamina C.

Prazul

Este o leguma inrudita cu ceapa si usturoiul si prezinta majoritatea efectelor benefice ale acestora. S-a descoperit ca prazul scade colesterolul rau (LDL coelsterolul) si creste nivelul colesterolului bun (HDL colesterol), are efecte anti-neoplazice (protejeaza de cancer de prostata si colon), stabilizeaza nivelul glicemiei. Prazul are un gust mai bland si mai dulce decat ceapa si poate fi folosit intr-o multime de retete culinare.

Nutrienti notabili: vitamina C, fier, folati, vitamina B6

Varza de Bruxelles

Este recunoscuta pentru potentialul anticancerigen pe care il are datorita fitonutrientilor continuti. In afara protectiei impotriva multor tipuri de cancer, aceste legume au efecte pozitive asupra sistemului imunitar, mentin pielea sanatoasa, amelioreaza simptomele artritei reumatoide si contribuie la buna functionare a tubului digestiv, in special a colonului.

Principalii nutrienti: vitamina K, vitamina C, vitamina A, triptofan, acizi grasi omega 3, fosfor, fier, magneziu, calciu, fibre, vitamina E

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri