Setari Cookie-uri

15 lucuri de facut ca sa fii mai destept

Specialistii sustina ca inteligenta se mosteneste, insa nu direct roportional cu inteligenta parintilor, ci dupa o regula a regresiei la medie. Spre exemplu din oameni simpli se nasc copii mai inteligenti, IQ-ul tinzand la cel al mediei populatiei, iar din persoane cu multe studii si activitate cerebrala intensa se nasc copii cu capacitati mai slabe, deasemenea tinzand la media care este inferioara inteligentei parintilor. Insa sunt oameni care ajung sa aiba capacitati intelectuale deavarsite indiferent de inteligenta mostenita si aceasta se face prin exercitiu, prin invatarea inca din gradinita si prin supunerea la diverse tipuri de exercitii de inteligenta inca din primii ani de scoala. Copiii care obisnuiesc sa invete ajung adulti cu o minte agera!

Nu toti ne nastem cu aceeasi inteligenta, insa am putea obtine performante prin exercitiu, alimentatie, somn si sport.

Cateva informatii despre... inteligenta

Specialistii sustin ca inteligenta se mosteneste, insa nu direct proportional cu inteligenta parintilor, ci dupa o regula a regresiei la medie. Spre exemplu din oameni simpli se nasc copii mai inteligenti, IQ-ul tinzand la cel al mediei populatiei (dar de obicei se afla sub medie), iar din persoane cu multe studii si activitate cerebrala intensa se nasc copii cu capacitati mai slabe, deasemenea tinzand la media care este inferioara inteligentei parintilor (dar se afla deasupra mediei). Insa sunt oameni care ajung sa aiba capacitati intelectuale deavarsite indiferent de inteligenta mostenita si aceasta se face prin exercitiu, prin invatarea inca din gradinita si prin supunerea la diverse tipuri de exercitii de inteligenta inca din primii ani de scoala. Copiii care obisnuiesc sa invete ajung adulti cu o minte agera!

Citește și:

15 lucuri de facut ca sa fii mai destept

inteligenta 1. Invata in fiecare zi ceva si lucreaza un exercitiu de matematica, un rebus sau sudoku, in ideea de a face un exercitiu de logica in functie de vartsa pe care o ai. Citeste in fiecare zi macar cateva pagini.
2. Incerca sa retii toate experientele din cadrul unei zile, chiar daca pe moment consideri ca nu te intereseaza. Retine strazile pe unde mergi, magazinele pe care le vezi, cu alte cuvinte detaliile. Astfel iti cresti atat capacitatea de memorare, devenind ca un instinct, cat si spiritul de observatie. O sa ti se para poate ciudat la inceput, dar vei constata ca dupa un timp chiar si cele mai neinsemnate lucuri pe care le-ai retinut iti vor fi de ajutor.
3. Aeriseste des incaperea in care muncesti sau inveti. Cu oxigen suficient vei avea un randament intelectual mai bun. Insuficienta oxigenului iti va crea o stare de oboseala si somnolenta.
4. Lucreaza sau invata cu multa lumina. Corpul nostru este proiectat astfel incat la lumina zilei, mai ales cand este soare afara, sa secrete anumite substante de activare cerebrala, astfel randamentul intelectual creste considerabil. Ati observat ca atunci cand apare soarele simtiti o binedispunere?
5. Identificarea “orei de varf” a creierului, astfel specialistii afirma ca dimineata creierul batranilor functioneaza la cote maxime, pe cand cel al tinerilor functioneaza cel mai bine dupa-amiaza. Indicat sau mai bine zis obligatoriu este sa nu va invatati creierul sa lucreze la capacitati maximale atunci cand ar trebui sa dormiti, adica intre orele 22:00 si 6-7 dimineata. Aceasta atitudine are efecte inverse, de scadere a capacitatilor intelectuale prin perturbarea ritmului hormonal circadian si nictemeral.

Citește și:

Kudika
23 Februarie 2010
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


15 Lucruri importante pe care să începi să le faci pentru fericirea ta în acest an

Renunță la rezoluții, ele nu fac nimic altceva decât să pună o presiune masivă pe tine. Pe măsură ce îți faci planul pentru un nou an, învață să renunți la tot ce nu îți... Kudika


Eliberează-ți mintea de tot ce doare: 15 modalități ușoare de a alunga gândurile negative în doar câteva secunde

Chiar și cele mai mici schimbări în gândire pot avea un impact imens asupra stării tale de spirit și a bunăstării tale mentale. Pentru a te ajuta să îți îmbrățișezi... Kudika

14 Lucruri pe care trebuie să le faci în 2024 pentru ca sufletul tău să fie cu adevărat fericit

Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, amintește-ți că ai nevoie de aproximativ 66 de zile pentru a îți forma un obicei nou. Așa că, în următoarele săptămâni... Kudika


Cum gestionăm greutatea în vacanță? Cori Grămescu, nutriționist și instructor de pilates oferă sfaturi pentru mese echilibrate

Vacanțele sunt un moment pentru relaxare, explorare și savurarea mâncărurilor delicioase. Poate fi dificil să ne menținem greutatea în aceste momente distractive, dar cu câteva... Kudika


Premenopauza: când nu mai slăbești ca în adolescență – sfaturi si recomandări de la specialist

Premenopauza reprezintă perioada de tranziție către menopauză, e marcată de schimbări hormonale semnificative, dar firești, care pot, însă, afecta greutatea corporală și... Kudika

5 REGULI DE NUTRIȚIE care te vor ajuta să slăbești rapid 10 kilograme


5 REGULI DE NUTRIȚIE care te vor ajuta să slăbești rapid 10 kilograme

1. Prima regulă este să bei apă

„Bea apă suficient, astfel ca să nu simți că... Kudika