Kudika
29 Aprilie 2011

Daca pentru un artist culoarea este un mod de exprimare, pentru un fiziolog un proces chimic care are loc la nivelul retinei, pentru un fizician o radiatie cu o anumita lungime de unda, pentru un pedagog un sistem de educatie vizuala, pentru un medic naturist un element de diagnostic si un remediu, numerosi cercetatori au observat faptul ca ea are mai ales efecte psihologice.

Daca pentru un artist culoarea este un mod de exprimare, pentru un fiziolog un proces chimic care are loc la nivelul retinei, pentru un fizician o radiatie cu o anumita lungime de unda, pentru un pedagog un sistem de educatie vizuala, pentru un medic naturist un element de diagnostic si un remediu, numerosi cercetatori au observat faptul ca ea are mai ales efecte psihologice.

cromoterapie si influenta culorilor asupra psihiculuiEfectul psihologic al culorilor a fost demonstrat concret cu ocazia Congresului International al Culorii ce a avut loc in vara anului 1985, la Monte Carlo. La dezbaterea despre influenta culorilor asupra psihicului oamenilor au luat parte medici, psihoterapeuti, pictori, pedagogi, urbanisti, farmacisti, industriasi si specialisti in marketing. Vorbitorii au adus nenumarate exemple in legatura cu influenta, atat de diferita asupra oamenilor, atat a fiecarei culori cat si a nuantelor pe care ea le poate prezenta.

Astfel, farmacistii au atras atentia fabricantilor de medicamente ca produsele destinate bolnavilor de inima, colorate in rosu, sunt greu tolerate de acestia. In schimb, pentru specialistii in marketing, rosul poate avea un cu totul alt efect asupra oamenilor. De exemplu, produsele colorate sau ambalate in culoarea rosie sunt mult mai solicitate de cumparatori. Dupa ce au efectuat numeroase anchete, specialistii in marketing au descoperit si alte efecte ale culorilor asupra cumparatorilor: alimentele ambalate in culori inchise cum ar fi albastrul, maroul si negrul sugereaza ceva invechit, iar cele in bleu si verde deschis numai prospetime. Cafeaua ambalata in pungi galbene sugereaza un produs “slab”, in pungi negre un produs “tare”, iar in pungi rosii un produs “foarte aromat”.

Tinand seama de influenta culorilor asupra psihicului multor bolnavi, unele fabrici de medicamente au pus pe piata pastile destinate celor astenici si depresivi colorate numai in galben si portocaliu (culori recunoscute pentru proprietatile lor dinamizante), pentru cei suferinzi de anxietate in albastru foarte deschis (culoare sedativa), iar pentru ameliorarea durerilor in roz (culoare calmanta). Aceleasi fabrici nu mai coloreaza de multa vreme in rosu medicamentele destinate bolnavilor de inima sau cu hipertensiune arteriala, iar in verde inchis pe cele recomandate bolilor psihice.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: