Kudika
22 Decembrie 2010

Traditia Craciunului reuneste familia in jurul mesei, cu vorba si veselie multa si bucate care mai de care mai gustoase, asezate meticulors in farfurii ticsite. Stim cu totii, mai ales cei care tin la silueta, ca de Sarbatori riscul de a lua in greutate si de a ne toxifica organismul este foarte, foarte mare.

Traditia Craciunului reuneste familia in jurul mesei, cu vorba si veselie multa si bucate care mai de care mai gustoase, asezate meticulors in farfurii ticsite. Stim cu totii, mai ales cei care tin la silueta, ca de Sarbatori riscul de a lua in greutate si de a ne toxifica organismul este foarte, foarte mare.

craciun dieteticTraditia romaneasca include mancaruri grase, grele, preparate nesanatos, precum: carne de porc, jumari, carnati, prajeli, mezeluri, preparate din porc, cozonaci, placinte si alte dulciuri. Dupa o saptamana de astfel de preparate, peste care adaugam si petrecerea de Revelion este firesc sa ne simtitm balonati, apatici, caci organismul a primit suficiente toxine, metabolismul este mult incetinit si numarul de calorii ingerate intr-un timp scurt este foarte mare.

Nu-i de mirare ca multora le este rau si fac cu aceasta ocazie si o vizita la spital, nedorita, evident. De aceea va propunem o masa festiva bogata, dar cu alimente cat mai dieteteice.

Pentru ca in ziua de Craciun mai toti asteapta pranzul sa se infrupte din bunatati, noi va recomandam sa nu ratati micul dejun, caci este posibil sa mergeti in vizita, iar acest fapt implica sa nu va selectati voi meniul. Apoi pana la masa festiva se recomanda sa mai rontaiti cateva fructe si/sau poate chiar o salata (de ridichi negre de exemplu), astfel incat sa nu va duceti infometati la masa plina cu bunatati.

Un obicei nu tocmai sanatos dar pe care il urmeaza marea majoritate a oamenilor este acela de a consuma bauturi dulci, carbogazoase sau alcool in timpul mesei. Acestea ingreuneaza si mai mult digestia, baloneaza, suprasolicita ficatul, bila si pancreasul, irita mucoasele gastrice si aduc un aport important de calorii. Este recomandat sa beti tarie inainte de masa (un pahar de vin, o tuica etc.), iar restul baiturilor sa le consumati dupa masa. Pe cat posibil, evitati sucurile, se recomanda ceaiuri de fructe, limonadele, laptele cald, apa plata.

Aperitivele – preparatele grase se recomanda sa fie feliate fin si combinate cu alte alimente, spre exemplu faceti frigrui cu carnati, in rest doar legume (ciuperci, ceapa, etc). Combinati-le cu branzeturi, legume, icre, muraturi, astfel incat raportul de vegetale-carne sa fie de 2:1.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: