Reprezinta regimul alimentar specific populatiilor din regiunea mediteraneana. Si-a castigat reputatia unei diete sanatoase prin prisma efectelor benefice asupra organismului, traduse prin preventia sau ameliorarea unei palete foarte largi de afectiuni. Intre acestea, bolile cardivasculare sunt beneficiarii de pe primul loc ai regimului alimentar mediteranean, dar si afectiuni precum obezitatea, osteoporoza, dislipidemiile si multe altele si-au gasit un remediu curativ sau paleativ in aceasta dieta.

Fructul de cactus sau MEDICAMENTUL cu tepi: beneficii in sanatate

Componentele cheie ale dietei mediteraneene sunt reprezentate de:

- consumul unor cantitati mari de fructe si legume;
- inlocuirea grasimilor saturate cu cele nesaturate si mononesaturate prin utilizarea uleiului de masline;
- consumul de nuci, migdale, alune de padure, caju;
- branzeturile fermentate si laptele fermentat;
- consumul moderat de vin rosu;
- scaderea consumului de carne rosie (mai ales porc);
- utilizarea in alimentatie a pestelui cat mai des.
Dieta mediteraneana contine astfel cantitati importante de beta-caroten, vitamina C, vitamina E, polifenoli si minerale esentiale, precum seleniu, magneziu, zinc, fier, calciu si iod.

Fructele, legumele si cerealele

Dieta traditionala a unor tari mediteraneene include fructe, legume, paste si orez. De exemplu, populatia din Grecia mananca foarte putina carne rosie, in schimb consuma pana la noua portii pe zi de fructe si legume bogate in antioxidanti. Diverse studii au demonstrat ca acest tip de dieta se asociaza cu scaderea oxidarilor lipoproteinelor cu densitate mica (LDL), fapt ce impiedica formarea aterosclerozei, protejand astfel vasele si inima.

Cerealele contin foarte putine grasimi nocive (acizi grasi trans) si sunt o componenta importanta a dietei mediteraneene. In plus, in regiunea mediteraneana, painea nu este consumata cu unt sau margarina, acestea continand cantitati insemnate de grasimi saturate.

Grasimi “sanatoase”

Bucataria mediteraneana nu elimina intru totul grasimile din alimentatie. In schimb, practicile si obiceiurile culinare specifice acestei regiuni se axeaza pe selectia grasimilor care pot fi consumate, adica a acelora benefice organismului si eliminarea celor nocive.

Dieta cu CAPSUNE - 7 Kg in 2 SAPTAMANI
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: