Necesitatile alimentare specifice femeilor

In viata unei femei exista mai multe perioade in care se produc schimbari profunde in functionarea organismului. Aceste schimbari au loc ca urmare a procesului de adaptare a organismului la diferite stari fiziologice prin care trece o femeie, precum nasterea, alaptatul, ciclul menstrual sau menopauza. In aceste conditii, cerintele nutritionale ale organismului se schimba si ele si trebuie tinut cont de aceste necesitati pentru a mentine corpul intr-o buna stare de sanatate si functionare. Specialistii australieni, in urma unui amplu studiu, au stabilit ca exista numeroase legaturi intre modul de hranire si aceste stari caracteristice femeilor.

In viata unei femei exista mai multe perioade in care se produc schimbari profunde in functionarea organismului. Aceste schimbari au loc ca urmare a procesului de adaptare a organismului la diferite stari fiziologice prin care trece o femeie, precum nasterea, alaptatul, ciclul menstrual sau menopauza. In aceste conditii, cerintele nutritionale ale organismului se schimba si ele si trebuie tinut cont de aceste necesitati pentru a mentine corpul intr-o buna stare de sanatate si functionare. Specialistii australieni, in urma unui amplu studiu, au stabilit ca exista numeroase legaturi intre modul de hranire si aceste stari caracteristice femeilor.

Sarcina afecteaza necesitatile nutritionale ale femeilor

Alimentatia in timpul sarcinii influenteaza deopotriva sanatatea mamei si a fatului. In timpul sarcinii cresc necesitatile de substante nutritive, atat prin prisma caloriilor consumare (sunt necesare 300 calorii pe zi in plus) dar si a calitatii nutrientilor. Dezvoltarea rapida a fatului, mai ales in primele luni de sarcina impune un aport crescut de principii alimentare, altfel, pentru cerintele anabolice si plastice ale fatului vor fi utilizate rezervele mamei.

Sunt foarte importante proteinele in aceasta situatie, deoarece ele sunt implicate in cresterea celulelor care vor forma tesuturile copilului. De aceea, dietele si regimurile puternic restrictionate, precum cel vegetarian, sunt contraindicate in timpul sarcinii. Atentie sporita trebuie acordata necesarului de acid folic care ajuta la preventia defectelor de tub neural la fat si a malformatiilor. Calciul este un mineral care trebuie suplinit in timpul sarcinii, deoarece necesarul de calciu al fatului aflat in plina dezvoltare este mare, iar lipsa aportului suplimentar poate duce la pierderea calciului din oasele mamei cu consecintele demineralizarii osoase, osteoporoza si fracturi. Pentru aceasta se recomanda consumul de lactate, branzeturi, somon, sardine cu oase, broccoli, spanac, sucuri de fructe cu calciu. Vitamine sunt esentiale in aceasta stare fiziologica, atat pentru fat cat si pentru mama. Pentru a evita carentele sau hipervitaminozele (unele chiar mai periculoase decat carentele pentru fat) se recomanda utilizarea preparatelor vitaminice speciale pentru sarcina.

Zincul este vital pentru mentinerea sanatatii celulelor. Dar suplimentele de fier pot interveni in absorbtia zincului astfel incit este necesar si un supliment de zinc la femeile insarcinate. Surse: carne, ficat, oua si fructe de mare.
Retail jobs

Vizionare placuta


Kudika
25 Februarie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri