Poftele alimentare nesanatoase nu sunt slabiciuni psihice, ci ele arata existenta unor tulburari in sanatate: pofta de cartofi arata lipsa de triptofan, pofta de ciocolata arata lipsa de magneziu, pofta de pizza arata lipsa de acizi grasi, pofta de gheata arata lipsa fe fier si o posibila anemie etc.

Daca aveti pofta de prajituri si dulciuri – lipsa de crom

Cromul este un mineral indispensabil sanatatii si care poate lipsi din alimentatia saraca in calorii sau in cazul femeilor care adopta diete drastice: dieta hipocalorica, dieta vegetariana etc.

Cateva surse importante de crom:

  • Cartofi
  • Branzeturi
  • Condimente
  • Drojdia de bere
  • Carne
  • Melasa
  • Cereale
  • Fructe si legume proaspete
  • Apa de la robinet nededurizata (insa este bine sa nu o consumati nefiarta).

Va recomandam si articolul pe Healthy.ro:

Cromul – mineralul care te scapa de sindromul premenstrual si de poftele nesanatoase

Ti-e pofta de cartofi? – Lipsa de triptofan

Lipsa de triptofan

Putini dintre noi au auzit de tripofan, insa creierul nostru adora acest aminoacid. Triptofanul este folosit de creier pentru a produce o serie de hormoni cum ar fi cei care produc starea de bine (serotonine, endorfine). In lipsa triptofanului creierul poate tinde sa ceara mai mult amidon, astfel poftim la cartofi.


Ceea ce este foarte important in privinta acestui aminoacid esential este ca triptofanul nu poate fi produs in organism cum se intampla in cazul majoritatii aminoacizilor, ci singura sursa de triptofan din organism este cea externa. Ca atare va recomandam cateva surse principale de triptofan:

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: